Tilmeldingerne til Post Danmarks service Modtagerflex vælter ind, og danskere i mere end 150.000 husstande kan nu få pakken leveret på adressen, selvom de ikke er hjemme.
– Det at handle på nettet og modtage pakker er blevet en del af hverdagen for mange af os. Det skal være nemt og fleksibelt, også når det gælder leveringen, og det er det med Modtagerflex. Man får pakken leveret derhjemme, selvom man ikke er der til at åbne døren, når postbuddet ringer på. Og man skal ikke tænke på at skulle forbi posthuset eller postbutikken, for at hente det nyeste køb, siger Eva Malene Hartmann, chef for Privatkunder i Post Danmark.
Antallet af danskere, der ønsker pakken i f.eks. garagen, drivhuset eller legehuset stiger støt, og forventningen er, at udviklingen vil fortsætte især op til jul.
Sidste år kunne vi se, at der var rigtig mange, der tilmeldte sig Modtagerflex op til jul formentlig for at få leveret julegaver købt på nettet på en fleksibel måde i en travl juletid. I år tyder alt på, at der er endnu flere, der vil købe deres julegaver over nettet, så mon ikke også det vil vise sig på antallet af danskere, der ønsker pakken leveret i skuret, når de ikke er hjemme, siger Eva Malene Hartmann.
I dag er knap 10 pct. af de danske husstande, der kan tilmelde sig ordningen, tilmeldt. Især Jyderne er glade for ordningen med godt og vel 100.000 tilmeldte i Vestdanmark, mod ca. 50.000 i Østdanmark.
– Med Modtagerflex kan kunder i række- og parcelhuse samt landejendomme over hele landet få leveret pakker og maxibreve på privatadressen, hvis de ikke er hjemme, når postbuddet kommer. Man kan tilmelde sig ordningen via ePosthuset på postdanmark. dk eller ved at få en tilmeldingsblanket på posthuset, i postbutikken, fra kundeservice (80207030) eller af postbuddet. Ved tilmeldingen vælger man blandt 10 forskellige muligheder, hvor forsendelserne skal stilles.