S-banen næsten tilbage til sommerkøreplan Østerport fortsat udfordring

Her til morgen vendte S-banen tilbage til sommerkøreplanen dog kører der 20 minutters drift på Ringbanen pga. jordskred ved Grøndal Station. På Østerport Station kæmpes der fortsat med udbedring af skaderne i centralsikringsanlægget efter weekendens skybrud.

S-banen næsten retur til sommerkøreplanen
Linje A, B og C kører igen efter sommerkøreplanen her fra tirsdag morgen. På Ringbanen kører der 20 minutters drift, mens vi arbejder på at udbedre skaderne i det ene spor.

Efter at de store vandmasser var pumpet væk, kunne Banedanmark mandag eftermiddag gennemkøre Ringbanen. Her viste det sig, at vandet både havde beskadiget en række sporisolationer, og at der var et jordskred nær Grøndal Station.

Jordskredet på Ringbanen er kun 10 meter langt, men det går dybere ind mod selve sporet, og det er ikke godt. Vi er i gang derude, og teknikerne er ved at få overblikket over, hvor omfattende genopretningen er men mens arbejdet står på, kan vi køre S-tog i det andet spor, fortæller Søren Boysen, områdechef i Banedanmark.

Kystbanen
Banedanmark kæmper fortsat for at få åbnet for kystbane-trafikken mellem København og Hellerup. Skybruddet i weekenden forårsagede alvorlige skader på centralsikringsanlægget ved Østerport. Arbejdet skrider frem, men det er endnu ikke klar til at blive sat i drift.

Vi kan se lys for enden af tunnellen, men skaderne efter vandet i centralsikringsanlægget giver fortsat problemer med at få fuld kontrol over sporskifterne. Før, det er 100 % løst, kan og vil vi ikke frigive sporet til drift af sikkerhedsmæssige hensyn, siger Søren Boysen.

Læs mere her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *