Lars Johannsen er kommet godt fra start som ny sælger hos Euromaster. Han er headhuntet til at styrke salgsorganisationen i Syddanmark med kundekontakt til vognmænd og entreprenører som den primære opgave.
Hos Euromaster vil man gerne styrke salgsorganisationen på Fyn og i Sønderjylland og vise erhvervslivet i området, at et tæt samarbejde med en seriøs dækekspert kan give store besparelser på materiel og brændstofforbrug. I den forbindelse er 45-årige Lars Johannsen startet som sælger i området. Om indkøringsperioden fortæller han:
Jeg er kommet rigtig godt fra start her hos Euromaster. Som et led i introduktionen arbejdede jeg som dækmontør i 14 dage, og det var meget lærerigt og gav mig et uvurderligt indblik i de mange udfordringer, der er i at give den perfekte dækservice. Derudover har jeg også gennemgået intensive kurser fra Michelin og Goodyear, så jeg er godt klædt på til at kaste mig over opgaverne.
Lars Johannsen kommer fra et job som kørende salgskonsulent med fokus på kundepleje, og det skorter ikke på brancheerfaring. Jeg har arbejdet med salg i de seneste mange år hos virksomheder som SAWO og Knud Hansen Køleanlæg, og jeg trives især med det opsøgende salg, siger han.
Sparringspartner for vognmænd og entreprenører
Lars Johannsen skal i sit nye job indgå som sparringspartner for store og små erhvervskunder. Her skal han sikre, at vognmænd og entreprenører får god vejledning samt netop den service, som er nødvendig for deres forretning, når det gælder dæk til deres materiel. Desuden bliver Lars også ansvarlig for en række storkundeaftaler.
At Lars skulle vælge sælgervejen, lå nok ikke lige i kortene, da han blev shippingelev og senere arbejdede 15 år i speditionsbranchen men med tiden kom arbejdet hos speditionsvirksomheder som Freja og Poul Schou Transport også til at omhandle salg og kundekontakt.
Langvarig brancheerfaring
En gennemgående rød tråd i Lars Johannsens karriere er lastbiler. De har været en del af hans arbejdsliv i mange forskellige sammenhænge. Han har således arbejdet med lastvognskraner hos SAWO og -køleanlæg hos Knud Hansen, og i de speditionsvirksomheder, hvor han har været ansat, har Johannsens opgaver inkluderet kontakt til værksteder og underleverandører. Han lægger da heller ikke skjul på, at han kan lide transportbranchen, og at han brænder for kundekontakten og arbejdet i marken .
Jeg har rigtig gode erfaringer med at arbejde i denne branche, og jeg glæder mig over hos Euromaster at kunne tilegne mig yderligere kompetence på området og dermed få en endnu bredere viden at give råd og vejledning ud fra, når jeg besøger vores kunder, siger han.
Privat har Lars Johannsen hjemmebane i Odense. Her bruger han blandt andet sin fritid på at nyde det fynske landskab, når han kører motorcykel og løber for at holde sig i form.
—
Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har Euromaster 43 servicecentre og ca. 210 ansatte, og erhvervskunder tilbydes landsdækkende døgnservice. Nærmeste center anvises på tlf. 87 28 28 28 og på www.euromaster.dk.
—
Billedtekst
45-årige Lars Johannsen er startet som salgskonsulent hos Euromaster med Fyn og Sønderjylland som dækningsområde.