Global implementering understøtter detailkædens fortsatte ekspansion
RedPrairie, en udbyder af produktivitetsløsninger, skal levere lagerstyrings-, workforce-, og event management løsninger til den globale optikerkæde, Specsavers. Dette sker som led i en omfattende opdatering af detailkædens teknologi infrastruktur.
RedPrairies løsninger vil blive implementeret på 10 forskellige lagre, hvoraf den første i Hong Kong er planlagt til at være fuldt kørende i 2011. Derefter følger de resterende lagre i Australien, Ungarn og Storbritannien i løbet af de næste to år.
RedPrairies lagerstyringssystem (WMS) erstatter en række gamle, selvudviklede systemer og skal bidrage til at øge produktiviteten og optimere præcisionen og overblikket over lagrene på tværs af de globale distributionsnetværk. Dermed bliver produkttilgængeligheden forbedret – både i butikkerne og i Specsavers direct-to-consumer-kanaler .
Valget faldt på RedPrairies Warehouse Management løsning (WMS), fordi den har den funktionalitet, der kræves, for at kunne håndtere kompleksiteten i Specsavers produktportefølje. Hver enkelt brille udfærdiges på en helt unik facon, og lagerdriften har derfor mange ligheder med en produktionsproces i miniformat med krav til plukning og pakning af forskellige enkeltkomponenter for at fremstille det færdige produkt.
RedPrairies Workforce Management løsning vil give et bedre overblik over de resultater, som Specsavers´ lagerarbejdere leverer. Løsningen indbefatter en indføring af de foretrukne metoder til optimering af arbejdsstyrkens produktivitet og effektivitet.
Løsningen til event management vil levere management- og driftstinformationer med henblik på at optimere resultaterne af lagerstyringen yderligere.
RedPrairies system vil være fuldt integreret med Specsavers Oracle ERP system.
Specsavers informationschef, John Lister, udtaler: Med over 1.500 butikker og 26.000 ansatte er vi en virksomhed i hastig vækst. Derfor er vi afhængige af en solid og effektiv teknologi, så vi kan levere den bedste service til vores kunder.
“Vi var på udkig efter en løsning, som nemt kunne integreres med vores allerede eksisterende teknologi-arkitektur, og efter en grundig analyse af alle muligheder identificerede vi RedPrairies teknologi og funktionalitet som det, der passede bedst til vores virksomhed.
RedPrairies fremgangsmåde og eksisterende kompetence fra forudgående storstilede omstruktureringsprojekter for detailkæder spillede sammen med virksomhedens erfaring med systemintegration og deres mulighed for at yde lokal hjælp på global basis en stor rolle i vores valg.”
Martin Hiscox, Managing Director og President International i RedPrairie udtaler: “Vi er begejstrede for at arbejde med så dynamisk en detailkæde. Funktionaliteten i vores løsninger vil sammen vores medarbejderes viden og erfaring gøre det muligt for Specsavers at fortsætte væksten i deres globale ekspansionsprogram og samtidig give deres kunder en optimal oplevelse.”
Om Specsavers
Med 1.500 butikker og 26.000 medarbejder i Storbritannien, Holland, Skandinavien, Finland, Spanien, Australien, New Zealand og på Kanaløerne, er Specsavers den førende optikerkæde i Storbritannien og hører til blandt verdens 5 største. Virksomheden fortsætter med at udvide sin succesfulde forretningsmodel i nye lande og sundhedssektorer.